Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη

Την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023 το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, στον Πειραιά.

Το ίδρυμα, που  εστιάζει στην εναλλακτική, βιωματική και ομαδοσυνεργατική εκπαίδευση, προσέφερε – στα δύο κτήριά του – στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας μαθήματα: Βιολογίας, Μαθηματικών, Λογοτεχνίας, Κοινωνιολογίας αλλά και Θεάτρου και Μουσικής.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ και Β΄ Τάξης του Λυκείου μας  κατανεμήθηκαν σε έξι ομάδες ανάλογα με τα προσωπικά τους ενδιαφέροντα και συζητώντας και ανταλλάσσοντας σκέψεις και συλλογισμούς είχαν την ευκαιρία να θυμηθούν, να μάθουν και εν τέλει να αφομοιώσουν γνώσεις σχετικές με τα σχολικά τους αντικείμενα με έναν ευφάνταστο και κοντά σε υψηλά επιστημονικά επίπεδα τρόπο.

Ειδικότερα οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα:

  1. Όταν τα γονίδια αποκτούν «δύναμη», όπου μέσα από διαδραστικές εικόνες και εφαρμογές κατανόησαν τη σπουδαιότητα των βιοτεχνολογικών εφαρμογών στον τομέα της Ιατρικής και τον τρόπο που η Γενετική Μηχανική προσφέρει τις γνώσεις για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου.
  2. Ευκλείδειες και μη-Ευκλείδειες Γεωμετρίες: Όταν η άρνηση του βέβαιου οδηγεί στη δημιουργία νέων κόσμων, όπου μέσα από μια διαδραστική διάλεξη με ιστορική αφήγηση που περιλάμβανε video, εκπαιδευτικό παιχνίδι, παραδείγματα από την ύπαρξη των Γεωμετριών στην τέχνη: Λογοτεχνία, Ζωγραφική, Φωτογραφία κ.ά.)  γνώρισαν άλλες Γεωμετρίες, Μη-Ευκλείδειες.
  3. Από τον Καβάφη και τον Cummings, στον ΛΕΞ και το chatgpt, όπου μέσα  από ένα βιωματικό εργαστήρι  ήλθαν σε επαφή με τους ποιητές από τον Καβάφη, τον Σεφέρη, τον Ελύτη, τον Αναγνωστάκη,  τον Elliot, τον Cumminngs  κ.ά. ως τον ΛΕΞ και το ChatGPT και  με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του AI  τους ξανά ανακάλυψαν μέσα από το πρίσμα της εποχής τους.
  4. Δραματοποιώντας «θαύματα»: διαφορετικότητα, αυτενέργεια, antiρατσισμός,  όπου μέσα από βιωματικές εμπειρίες παιχνιδιού, δραματοποίησης και διερεύνησης εξοικειώθηκαν με τις έννοιες της διαφορετικότητας, της αυτενέργειας και του σεβασμού για τον άλλο προσεγγίζοντας στάσεις, συμπεριφορές και αξίες που σχετίζονται με το «είναι» και το «φαίνεσθαι».
  5. «Θέατρο: Το δώρο του Θέσπη στους ανθρώπους», όπου μέσα από ένα διαδραστικό πρόγραμμα μίλησαν για τους αρχαίους μύθους που έγιναν Θέατρο, για τους πρώτους «υποκριτές» αλλά και τους σημερινούς ηθοποιούς, τα «μέσα» και τα υλικά τους δημιουργώντας στο τέλος τις δικές τους ιστορίες.
  6. Από το βιολί και τον Μπαχ στο Body Percussion και το Hip Hop, όπου μέσα από διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια μίλησαν για διάφορα είδη μουσικής, περιεργάστηκαν μουσικά όργανα από όλες τις κατηγορίες και στο τέλος συνέθεσαν ένα μουσικό κομμάτι με αυτοσχέδιους στίχους, τη φωνή ως μελωδικό όργανο και παράγοντας οι ίδιοι ήχους και ρυθμικά μοτίβα  (κρούοντας το σώμα, κάνοντας ήχους με το στόμα κ.ά).

laskaridi 1

Loading